2014年4月9日星期三

墙外楼: 中国召见朝大使 罕见警告勿核试

墙外楼
网络热门话题追踪 
SendinBlue Email Solution

Unlimited Contacts, Real-Time Tracking & Custom Segmentation. Try now for Free!
From our sponsors
中国召见朝大使 罕见警告勿核试
Apr 9th 2014, 04:45, by 墙外仙

韩国媒体报导,北朝鲜最近提出可能进行第4次核试后,中国外交部召见北朝鲜驻中国大使池在龙,传达强烈的警告讯息,相当罕见。

韩国一家日报周三在头版报导指出,据北京外交消息人士8日透露,中国正透过各种方式反对北朝鲜进行第4次核试,如召见北朝鲜驻中国大使等。

在北朝鲜核开发和发射中远程飞弹两个问题上,中国明白表示反对立场。尤其仅因北朝鲜「核威胁」而召见大使,更是非常罕见的举措。这名人士说,中国国家主席习近平对外表示反对北朝鲜拥核和核开发,即已起向北朝鲜施压的效果。

link to Chrome web store

相关日志

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论